ton-en-arn.reismee.nl

Dag 3 (dinsdag 4 augustus)

Gefietst van: Meuville (Be) - Dirbach (Lu)

Groene weg: Meuville (Be) - Dirbach (Lu)

Gefietst: 95,68 km

Routeafstand: 90 km

Vertrektijd: 8:35

Fietstijd: 6 u, 5 min, 54 sec

Gemiddelde snelheid: 15,82

Maximale snelheid: 55,12

Weersomstandigheden: 26 graden, droog en zonnig, zijwind ZW kracht 2-3

Na een goede nachtrust en een uitgebreid ontbijt (zonder koffie...) gaan we weer op weg. Ton denkt eerst zonder lange broek te kunnen starten maar het is vochtig en slechts 10 graden! Hij doet zijn broek toch maar aan... We krijgen eerst nog wat afdalingen waarna we weer flink mogen gaan klimmen. De klim verloopt langzaam (o.a. 4% 3 km) en gedurende 15 km klimmen we langs de Lienne naar 500 m hoogte.

We vinden maar geen koffieplek dus zijn we erg blij om 11:15 bij de Nederlandse camping Moulin de Bistain van koffie te kunnen genieten. Wat smaakt dat lekker!

Onze Zundertse vrienden komen we weer tegen en samen klimmen we naar Bourcy wat op 560 m hoogte ligt. Daarna volgt al snel de grens met Luxemburg via een 13% afdaling. Maar we hebben nog geen lunchplek gevonden. Campings zijn gesloten en pas in de stad Wiltz kunnen we wat te eten krijgen bij een friterie (rond 14:30).

Vervelende stad Wiltz, erg druk en het centrum is lastig te vinden. We rijden een half uur verkeerd! En dat op stijle hellingen! Na Wiltz klimmen we weer naar 494m waar een vierkante watertoren staat. Daarna dalen we snel naar Bockholz gedurende 3,5 km. Bij Dirbach aan de rivier de Sûre treffen we ons hotel wat volgeboekt is. Gelukkig hebben we gereserveerd...

's Avonds spreken we diverse andere wereldfietsers die ook in het hotel verblijven. O.a. Een stel rond de 55 wat een tocht naar Venetië maakt. Een Nederlander vertelt dat hij vroeger in 1 dag hiernaartoe is gefietst met bepakking. Zijn vrouw attendeert hem later dat het 2 dagen betrof(blaaskaak... zal wel 3 dagen zijn geweest)

We eten heerlijke forel en na een wandeling langs een snelstromend riviertje gaan we slapen.