ton-en-arn.reismee.nl

Klaar voor de start!

Morgen, zaterdag 2 augustus, is het zover. We vertrekken naar Tours!

Cool

De afgelopen weken hebben we, naast vakantie vieren, nog een aantal keer geoefend.

8 juli: 113 km

28 juli: 53 km

31 juli: 67 km (met bepakking)

In totaal hebben we nu bijna 600 km geoefend. De afgelopen week hebben we hebben we de fietsen bijgesteld voor zover nodig. Bij Arn was dat het zadel één cm lager en bij Ton één cm hoger. Meteen heeft Arn minder last van zijn knie en Ton minder last van zijn rug. Zo zie je maar hoe belangrijk de juiste houding is!!

Gisteren (31 juli) hebben we al onze spullen ingepakt en zijn we met bepakking (zo'n 15 kilo p.p.) gaan fietsen. Na 1 minuut kwamen we er achter dat we de achterbanden harder op moestenpompen. Wij dus weer naar huis en de banden beter oppompen.

Na het oefenen hebben we fietsen volledig schoongemaakt en de kettingkast en derailleurgesmeerd. De fiets is er helemaal klaar voor!

Morgen vertrekken we om precies 9:00 vanuit Best. Van daaruit gaan we via opa en oma (Oostelbeers Nl)naar Rijkevorsel (Be)en verder naar Lier (Be) waar onze eerste overnachting zal zijn in B&B 'de groene verbeelding'. Dat zal ongeveer na 105km fietsenzijn.

De tweede dag zullen we fietsen tot net voorbij Geraardsbergen (Be) waar we overnachten in Viane (Be), niet te verwarren met Vianen (Nl)

Laughing
. Dat is ongeveer 90km fietsen. B&B: http://www.hofterwilgen.be/

De reden dat we de overnachtigingen in België geboekt hebben heeft te maken met de beperkte overnachtingsplekken in België, in Frankrijk is veel meer plek.

De derde dag gaan we bij Toernai de grens over naar Frankrijk en slapen we vanaf maandag op dinsdag dus in Frankrijk tot aan vrijdag op zaterdag! Zaterdagavond gaan we weer met de fietsbus naar huis.

Zondag 10 augustus zijn we rond 7:30 in Breda en fietsen we nog zo'n 70 km terug naar Best.

Totale tocht: 870 km

We nemen twee mobiele telefoons mee:

Arn: 0031628627236

Ton: 0031628862867

Tot ziens of horens!

Ton en Arn

carlie

Jammer dat jullie niet langs vianen komen ;)

Heel veel succes en plezier! En niet te hard van de bergen afscheuren en te dicht bij afgronden komen he!

liefs Carlie

Annelieke

Wat leuk dat jullie lekker op pad gaan met z'n tweetjes, sportief hoor!!
Heel veel plezier!

Liefs Annelieke

Neeltje van Gerven

Hey Tennismaten!
Heel veel succes en plezier tijdens deze fietsvakantie, geniet ervan! Daarna weer x afspreken om te tennissen! Groetjes Neeltje

Christel

Beste meneer Bressers en Arn,

Heel veel plezier op jullie vakantie. Ik vind het heel ondernemend van jullie. Ik hoop dat jullie geen regen en wind hebben.
Arn, ik kom je vanavond nog gedag zeggen!!Kook jij of Elze :-).

Groetjes Christel

Elze

Lieve alle twee!

Heel veel plezier samen op jullie avontuur. Doe aub voorzichtig, anders moet ik jullie straks nog ophalen ook! Geniet van de mooie natuur en van een weekje zonder vrouwen (dan doen wij dat andersom ook, hihi).

Liefs, elze

Eric

Ik had toch voor vianen (Ut) gekozen, dat is iets minder ver fietsen, en bovendien een B&B&BBQ :-)

Veel plezier!

Anton Pijnappels

Arn en Ton,

Nu maar hopen dat al dat trainen voldoende is geweest en jullie de tocht zonder noemswaardige problemen kunnen voltooien.

Als jullie niet op tijd zijn kun je altijd nog terug fietsen, die heb je toch bij je :-)