ton-en-arn.reismee.nl

Dag 6 Rueil (Fr) - Chartres (Fr) 7 augustus 2008

Dag 6 (donderdag 7 augustus)

Gefietst van: Rueil (Fr) - Chartres (Fr)

St Jacobsroute: Rueil (Fr) - Chartres (Fr)

Gefietst: 91,55 km

Routeafstand: 87 km

Vertrektijd: 9:00

Fietstijd: 6 u, 14 min, 4 sec

Gemiddelde snelheid: 14,68

Maximale snelheid: 59,63

Weersomstandigheden: regenachtig en 22 graden, wind half tegen W kracht 2

Ton is er de afgelopen nacht uitgeweest vanwege het naderende onweer. Hij heeft de was binnengehaald en binnen uitgestald over de stoelen. Helaas heeft dit bruine vlekken op de kleding opgeleverd (boenwas?). Om 7:30 worden we wakker en regent het onafgebroken. We eten ons zelf gekochte ontbijt en maken thee in de keuken. De keuken, tja, het ziet er uit alsof er 30 jaar niets is gedaan... Hygiëne? Hmm...

De eigenaars zijn vertrokken dus sluiten wij het hotel af! De sleutel gooien we in de bus bij de buren op nr. 5. We hebben onze regenjassen aan vanwege de regenval.

Het is speciale dag voor Arn vanwege de 11 jaar verkering met Elze. Het is even bellen en veel Sms'en om toch over te brengen dat ze aan elkaar denken.

Na vijf kilometer krijgen we de eerste klim al van 3 km lengte en 7% stijging. Een stukje verder gaan we over de rivier de Seine richting Mezières. Voor Mezières zijn nog enkele klimmen die we overmeesteren, gelukkig is het in Mezières weer droog.

Na de 30 km naar Mezières is onze gemiddelde snelheid slechts 13,3. Maar goed, we hebben dan ook met veel regen een groot aantal beklimmingen gedaan.

In de volgende plaatsjes zijn de winkels weer dicht en aangekomen bij Bourdonné (na 45 km) gaan we koffie drinken en lunchen. Het is dan weer lekker zonnig.

Na de lunch slaat het weer opnieuw om en gaat het hozen. In de bossen schuilen we geregeld. Arn krijgt meer last van zijn rechterknie door de regenval, ondanks de aangepaste fietshouding.

Een kilometer of 20 voor onze bestemming Chartres komen we door de stad Maintenon waar we in het zonnetje genieten van een prachtig kasteel en uitkijken naar een aquaduct. De cappuccino wordt duur betaald: 3,80 euro...

Helaas gaat het weer regenen maar we mogen weer langs het water fietsen. De rivier de Euro loopt langs ons pad. Onderweg komen we langs Hunebedden. Arn krijgt weer meer last van zijn knie en gebruikt diclofenaczalf en een pilletje.

We naderen Chartres en zien wel 6 km voor de stad de kathedraal hoog aan de horizon, zeer indrukwekkend! In de stad aangekomen halen we een kaart bij een tabakswinkel. De stad zelf ligt op een steile heuvel en is prachtig met vele monumenten en historie. Het oude centrum is zeer sfeervol. Gelukkig is het weer zo goed als droog.

Ons hotel is tegen de Kathedraal aan in het oude centrum, super dus! De fietsen zetten we in de garage en we verkennen na de douche de oude stad.

We zijn wat minder moe en de spierpijn is gelukkig weer minder geworden. Alleen Arn's knie blijft pijnlijk..

Rond 22:45 gaan we slapen in het leuke hotel.