ton-en-arn.reismee.nl

Dag 9 Tours (Fr) - Best (Nl) 10 augustus 2008

Dag 9 (zondag 10 augustus)

Gefietst van: Breda (Nl) - Best (Fr)

St Jacobsroute: Nvt

Gefietst: 63,15 km

Routeafstand: 0 km

Vertrektijd: 6:30

Fietstijd: 3 u, 36 min, 34 sec

Gemiddelde snelheid: 17,49

Maximale snelheid: 24,55

Weersomstandigheden: regen en 19 graden, wind van achteren W kracht 4

Ton heeft heel de nacht slecht geslapen en Arn zelf zo goed als niet geslapen wegens de pijn in zijn rechterknie. Om 6:15 arriveren we in Breda bij het centraal station. Ondanks de voorspellingen voor slecht weer is het droog en besluiten we te gaan fietsen naar Best.

Ton zet de sturen van de fietsen recht en Arn kijkt tevergeefs of we de bidons ergens kunnen vullen en naar het toilet kunnen. We kleden ons in de buitenlucht om terwijl Arn aangeeft liever met de trein te willen gaan maar wil fietsen als Ton dat graag wil.

We vertrekken om 6:30 en na een half uur gaat het zachtjes regenen. Ton is zijn regenjas kwijt?? Geraakt dus doet hij de poncho aan. We drinken koffie bij een tankstation terwijl Arn steeds meer baalt van het slechte weer en zijn knie. De broodjes die we vooraf hadden gekocht in Tours eten we onder een boom op.

Na meerdere keren verkeerd te hebben gereden begint het pijpenstelen te regenen en moeten we geregeld schuilen. We besluiten de kortste weg naar huis te nemen en gaan via Goirle, Hilvarenbeek, Diessen, Middelbeers en Oirschot naar Best. Om 11:25 zijn we dan al thuis in plaats van de 14:00 die we hadden voorspeld als we op ons gemak waren gegaan. Tiny en Elze zijn blij verrast ons te zien.

Thuis gekomen nemen we een lekkere douche, Arn heeft nog flinke last van zijn knie. Door de regen zijn we af en toe vergeten de teller aan te zetten dus we hebben nog wat meer gefietst vandaag.