ton-en-arn.reismee.nl

Dag 7 (zaterdag 8 augustus)

Gefietst van: L茅g茅ville-et-Bonfais (Fr) - Fleurey les Lavoncourt (Fr)

Groene weg: Bainville-aux-Saules (Fr) - Vy-les-Rupt (Fr)

Gefietst: 103,70 km

Routeafstand: 95 km

Vertrektijd: 8:35

Fietstijd: 5 u, 56 min, 03 sec

Gemiddelde snelheid: 17,47

Maximale snelheid: 66,65

Weersomstandigheden: 22 graden, bewolkt en wat regen, zijwind N kracht 2

De chef zwaait ons uit waarna we ons opmaken voor de laatste fietsdag. We fietsen door Darney en Jasonville met de nodige klimmetjes onderweg. We zien hier ook de beginfase van de Sa么ne. Het is een fraai bosrijk gebied, vooral als we later in de Jura komen. In Passavant drinken we koffie en ontmoeten 2 andere wereldfietsers uit Aalsmeer. Ze doen al 2 weken over de tocht... De Fransen in het caf茅 zitten al aan de wijn. Gezien de 3 euro per koffie hebben we die vast ook meebetaald.

Bij Corre komen de rivier de Coney en Sa么ne samen. We klimmen weer flink en na 60 km arriveren we in Amance waar we willen lunchen. Het dorp is uitgestorven... We fietsen daarom verder naar Port sur Sa么ne en lunchen om 13:45 met een pain op het terras bij de brug over de Sa么ne.

Na de lunch nemen we de regenvariant van de route die meer door het binnenland gaat. De dorpjes hebben mooie excentrieke huizen met torentjes, ook zijn er een aantal vervallen kastelen. Bij Rupt sur Sa么ne zien we authentieke donjons uit de 11e eeuw.

Na 94 km verlaten we de route bij Vy-les-Rupt. We zijn nu 48 km voor Marnay. Daar gaan we 10 km naar het westen waar we arriveren in Fleurey les Lavoncourt. Om daar te komen gaan we de gehele tijd door dichte bossen met de nodige stevige klimmen. Om 16:45 arriveren we bij de vakantieboerderij waar de dames al zijn, hier zullen we een week verblijven waarna we met de auto naar huis gaan. We worden met open armen ontvangen!

tineke

het smaakt naar meer. Wat een mooie reis en bedankt dat we zo een beetje mee kunnen genieten. Houd het gezond voor de volgende etappe.