ton-en-arn.reismee.nl

Terugblik van Ton en Arn aug 2009

Voorbereiding:

1. Bepakking: we hebben minder dan vorig jaar meegenomen, slechts 10 a 15 kilo per persoon. 4 paar sokken en onderbroeken, 2 fietsshirt, 1 fietsbroek lang en 1 korte, 1 lange broek en een blouse voor 's avonds. Een trui tegen de kou en een regenjas.
  2. Eten: muesli repen, fruitkicks en druivensuiker voor een week (2 p.p. per dag), dagelijks nodig want er zijn bijna geen winkels open...
  3. Overige accessoires: wasmiddel in tube en een handdoekje, EHBO spullen, zonnebrand, aftersun, zonnebril en medicijnen.

Opvallendheden \ om op te letten:

• - Afstand. buiten de routekilometers hebben we gemiddeld 5% meer kilometers per dag gefietst. We zijn veel minder fout gereden omdat we gewend zijn aan het boekje.
  • - Geld. In 7 dagen hebben we 500 euro p.p. opgemaakt aan eten en overnachtingen
  • - Slapen. Vooraf hadden we de eerste 3 overnachtingen geboekt. De andere 3 overnachtingen hebben we onderweg geboekt. Dit is prima bevallen. In het begin zat het meeste vol! B en B zijn van hoge kwaliteit geweest.
  • - Eten en drinken. Op de route waren weinig cafés en winkels. De meesten waren ook nog gesloten.
  • - Fitheid. Ondanks dat de tocht moeilijker was (Ardennen) ging het ons een stuk gemakkelijker af. Dit heeft te maken met het oefenen vooraf (1100km) en het betere weer dan vorig jaar. Minder zadelpijn!
  • - De route. Prachtige groene tocht met bijna geen steden. Vooral de Ardennen is indrukwekkend. Elzas (Noord Frankrijk) was saaier met grote akkervelden.
  • - Routeboekje. Je hebt een kaartje met beschrijving nodig, ons nieuwe boekje was zeer handig en vrijwel actueel (het oude boekje klopte soms niet). Bijna niet fout gereden!

In het kort:

• - mooiste stad: Luxemburg-stad
  • - bijzonderste ervaring: dal van de Sûre in Luxemburgse Ardennen
  • - lekkerste eten: diner dag 3 in hotel Dirbach Plage (forel)
  • - zwaarste dag: 4e dag, met tweeën fietsen is prettiger dan met vieren
  • - zwaarste klim: 3 km van 7-8% stijging en 850 m 10% over kinderkopjes
  • - maximale snelheid: 68,65
  • - geluk met het weer, weinig wind en slechts 1 dag regen.

We kijken weer terug op een bijzondere ervaring. Het was een fantastische belevenis om zo dicht bij de natuur te mogen zijn. Prachtige Ardennen! We hebben 7 dagen heerlijk en intensief gesport. Het was erg gezellig met elkaar.

Didier

Erg leuk om dit met je pa te doen. Het is een hele afstand. Knap hoor !

Anton en Jolanda (via SMS)

Een hele prestatie! Groeten aan je pa.

Carlie (via SMS)

Gefeliciteerd, goed gedaan! Nu lekker bijkomen. geniet ervan.

Nicky (via SMS)

Super knap hoor! Nu lekker relaxen, dat hebben jullie dubbel en dwars verdiend

Barry (via SMS)

Heel netjes, gefeliciteerd!

Bob (via SMS)

come on topfit goede tocht dus gefeliciteerd. Nu relaxen dus

Christel (via SMS)

Gefeliciteerd met jullie fietstocht. Een prestatie! Geniet van jullie vakantie.

Wessel (via SMS)

Respect Arn! Om maar te zwijgen over ja pa. Geniet ze!

Eef

Leuk om te lezen wat jullie allemaal gefietst hebben. Een hele prestatie, zeg!!!
Groetjes Eef

Neel

Heel indrukwekkend Ton. Je bent echt een vader om trots op te zijn.

Veel groeten van je zus Neel

Arie en Gerda

Gerda en ik vinden het wel weer een geweldige prestatie, met name omdat er ook veel bergen in de route zitten en wij als brabanders en hollanders zijn niet gewend te klimmen, wel gewend om tegen wind te fietsen.

Chapeau en de groetjes van ons

Arie en Gerda.